Pasta do polerowania lakieru- najważniejsze informacje

Od powstania pierwszej pasty polerskiej minęło aż 133 lat. Produkcję past ściernych, zarówno ciekłych oraz stałych, rozpoczęto w Niemczech w 1888 roku. Dzisiaj na rynku istnieje bogata oferta past polerskich, która wciąż ulega poszerzaniu. Duże zapotrzebowanie na ten produkt, wynika z coraz większej świadomości użytkowników samochodów, że nie wystarczy korzystać tylko z myjni samochodowych, aby pojazd dobrze się prezentował.

Do niedawna polerowanie samochodów https://autokosmetyk.com/pasty-polerskie kojarzyło się tylko z warsztatami lakierniczymi, które po malowaniu samochodu, polerowały lakier bezbarwny. Teraz usługa ta jest oferowana przede wszystkim przez branże autokosmetyki samochodowej i studia auto detailingowe.

Rodzaje past polerskich

W zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać poprzez polerowanie, wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje past polerskich: mocno ścierna, średnio ścierna oraz wykończeniowa. Do wyboru są także pasty polerskie all in one, służące do szybszego procesu polerowania oraz specjalne pasty do usuwania hologramów. 

Jakie pasty do polerowania wybrać?

To, jaką pastę do polerowania lakieru należy użyć zależy od oczekiwanego rezultatu oraz od rodzaju używanej maszyny polerskiej, oraz gąbki. Jeśli użytkownik samochodu chce przywrócić stan lakieru do salonowego, niezbędne będzie przeprowadzenie korekty dwu lub trzyetapowej, która polega na użyciu zestawu past polerskich, od mocno ściernej do wykończeniowej.

Ten proces jest czasochłonny i wymaga wiedzy. Korekta lakieru jest niezbędna, jeśli samochód ma zostać zabezpieczony powłoką ceramiczną, ponieważ usuwa ona wszystkie zarysowania. Pasty średnio ścierne używane są do usunięcia niezbyt głębokich rys, po tych pastach najlepiej użyć pasty wykończeniowej, która nada karoserii eleganckie wykończenie i blask.

Skuteczny produkt

Pasty mocno i średnio ścierne używane są najczęściej przy polerowaniu samochodów używanych, których lakier jest zniszczony poprzez codziennie użytkowanie pojazdu, np. przez mycie na myjniach automatycznych. Zdarza się, że jest potrzeba polerowania samochodów nowych, z salonu.

Wtedy uszkodzenia lakieru to najczęściej drobne zarysowania, które powstały np. podczas transportu pojazdu. W tej sytuacji sprawdzą się pasty wykończeniowe. 

Rekomendowane artykuły